گارتنر پیش بینی می کند سرمایه گذاری در بخش امنیت اطلاعات تا سال 2018 به مبلغ 93 میلیارد دلار خواهد رسید

گارتنر پیش بینی می کند سرمایه گذاری در بخش امنیت اطلاعات تا سال 2018 به مبلغ 93 میلیارد دلار خواهد رسید

گارتنر پیش بینی می کند سرمایه گذاری در بخش امنیت اطلاعات تا سال 2018 به مبلغ 93 میلیارد دلار خواهد رسید

اگر در چند ماه گذشته، آنلاین شده اید یا تلویزیون را روشن کرده اید، احتمالا متوجه شده اید که یک جریان مداوم و ظاهرا بی پایان از حملات مخرب و نقض داده ها وجود دارد. این باید کاملا تعجب برانگیز باشد پس هزینه های مربوط به امنیت اطلاعات نیز افزایش می یابد. بر اساس آخرین پیش بینی شرکت Gartner که این هفته منتشر شد هزینه های تولید و خدمات امنیتی در سراسر جهان در سال 2017 به 86.4 میلیارد دلار خواهد رسید که این میزان نسبت به سال 2016 با افزایش 7 درصد مواجه شده و انتظار می رود که این میزان به 93 میلیارد دلار در سال 2018 افزایش یابد.

گزارش گارتنر نشان می دهد که خدمات امنیتی همچنان به عنوان سریعترین بخش قابل رشد خواهند بود – به ویژه خدمات برون سپاری، مشاوره و پیاده سازی IT. با این وجود، خدمات پشتیبانی سخت افزاری با توجه به پذیرش ابزارهای مجازی سازی، ابر عمومی و نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS) که از راه کارهای امنیتی می باشند، با کاهش رشد روبرو شده، که به طور کلی نیاز به پشتیبانی سخت افزاری را نیز کاهش می دهد.

Ajav Arora مدیر عامل شرکت Vera، اعلام کرد: “بزرگترین شگفتی من در این گزارش این است که چقدر رشد هزینه های امنیت سایبری محافظه کارانه محاسبه شده است. اگر شما به شتاب مداوم و تقریبا غیر قابل توقف در نقض ها نگاه کنید، من فکر می کنم این برآوردها بسیار کم پیش بینی شده اند. اگر نگاهی به خسارات جمع آوری شده در اثر نقض داده ها در پنج سال گذشته و پروژه های پیش رو داشته باشید، نرخ رشد حداقل یک درجه بالاتر از آنچه انتظار می رود باید باشد تا برای متوقف کردن این نقض ها کافی باشد. شرکت ها قصد ندارند این مسائل بسیار جدی را حل کنند و در آنها سرمایه گذاری کنند.”

Joseph Carson دانشمند امنیت در Thycotic می گوید: “موافق است که تخمین گارتنر به نظر محافظه کارانه می رسد. من معتقدم که تعداد واقعی با توجه به این که بسیاری از قوانین تهاجمی در سال 2018 به اجرا در خواهند آمند، بسیار بیشتر از مقدار خواهد بود؛ از جمله مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی اتحادیه اروپا (GDPR). این امر بسیاری از شرکت ها را مجبور می کند هزینه های امنیت اطلاعات را افزایش دهند تا از قربانی شدن یا دریافت جریمه های هنگفت برای ناتوانی در حفاظت و امنیت جلوگیری کنند.”

مطالب مشابه:  شرکت CoSoSys نسخه بتا نرم افزار DLP خود را برای سیستم عامل های لینوکس منتشر کرد

Carlson به زیان های ناشی از حملات اخیر مانند WannaCry و NotPetya در حمایت از استدلال خود  اشاره کرد. او خاطر نشان کرد که Maersk خسارت ناشی از حمله سایبری در ماه ژوئن را بیش از 300 میلیون دلار (USD) گزارش کرده و توضیح داد که اکثر سازمان ها ترجیح می دهند از ابتدا جلوی این حملات را بگیرند به جای آنکه خسارات را جبران کنند چرا که باعث زیان مالی سنگینی برای آنها می شود.

با این وجود، نیاز به امنیت اطلاعات بیشتر از محاصره ی ثابت حملات است. همچنی به معنی تکامل چشم انداز تهدیدات و انطباق با آن است. Nathan Wenzler استراتژیست ارشد امنیت در AsTech، تاکید کرد: “اگر ما روند حملات چند سال گذشته را مشاهده کنیم، بیشتر جنایتکاران را می بینیم که از سرورها و ایستگاه های کاری فاصله گرفته و به سمت برنامه های کاربردی و مردم حرکت کرده اند. به عنوان یک صنعت، ما در مورد حفاظت از دستگاه ها بهتر و بهتر شده ایم، اما اکنون تمرکز باید به سمت دارایی های دیگر باشد و بنابراین پیش بینی افزایش هزینه های Gartner در بخش توسعه نرم افزار ها و خدمات صحیح می باشد. اساسا، هر کجا که جنایتکاران می روند، هزینه های شرکت ها به زودی دنبال آنها خواهد رفت.”

Lenny Zeltser معاون محصولات در Minerva، هشدار می دهد که افزایش هزینه ها به دلیل افزایش هزینه ها، یک استراتژی ضعیف است، و راهنمایی هایی برای یک راهبرد امنیتی قوی تر ارائه می دهد. Zeltser پیشنهاد می کند:

  • شکاف هایی را که در کنترل و پروسه های امنیتی کنونی وجود دارد، ارزیابی کنید.
  • تعیین اینکه آیا هر گونه حفاظت اضافی از طریق تنظیمات ابزارهای امنیتی موجود، یا اجرای کنترل ها و ویژگی هایی که در حال حاضر در محصولات شما استفاده نمی شود، وجود دارد.
  • در نظر بگیرید که آیا یک سرمایه گذاری جدید امنیتی ارزش منحصر به فردی را اضافه می کند و اطمینان حاصل کنید که با کنترل های امنیتی موجود همپوشانی نداشته باشد.

Zeltser در انتها گفت: “سازمان ها باید شکاف های موجود در مکانیزم های امنیتی خود را درک کنند و با استفاده از محصولات فعلی خود از آنها بیشترین بهره را ببرند و مکانیسم هایی را که شکاف های باقیمانده را جبران می کنند، تقویت کنند.”

افزودن دیدگاه جدید

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X