مشتریان نگران خانه های هوشمندی هستند که بیش از حد می دانند!!!

مشتریان نگران خانه های هوشمندی هستند که بیش از حد می دانند!!!

مشتریان نگران خانه های هوشمندی هستند که بیش از حد می دانند!!!

بر اساس گزارش منتشر شده توسط گارتنر نزدیک 75% از مشتریان در خصوص دستگاه های IoT موجود در خانه که به مکالماتشان گوش می دهند، نگران هستند.

این وحشت بعد از خبرهایی از قبیل فعال شدن تصادفی Amazon Echos توسط گویندگان خبر و یا استفاده از دستیاران دیجیتال به عنوان مدرک در دادگاه، اصلا تعجب آور نیست. اما بر اساس این گزارش نگرانی های حریم خصوصی تنها یک مانع کوچک برای خانه های هوشمند می باشد.

در واقع، بیشتر مشتریان در خصوص موارد ارائه شده توسط خانه هوشمند احساس نیاز نمی کنند. بر اساس بررسی های آنلاین انجام گرفته توسط گارتنر در نیمه دوم سال گذشته در ایالات متحده، انگلستان و استرالیا  و پاسخ دادن نزدیک به 10.000 نفر مصرف کنندگان IoT هنوز در مرحله اولیه قرار دارند.

تحلیلگر گارتنر Amanda Sabia معتقد است مرتبط کردن دستگاه های خانگی به یکدیگر و به اینترنت می تواند زندگی را آسانتر کرده و خانه را کارآمد تر نماید. برای مثال، ترموستات های هوشمند می توانند الگوی زندگی خانواده را یادگرفته و فقط در مواقع نیاز خانه را سرد و یا گرم نمایند. اگر چندین محصول با یکدیگر هماهنگ شوند، می توانند چندین کار مختلف را انجام دهند مثل کم کردن نور خانه، کشیدن پرده ها و متوقف کردن ماشین ظرف شویی زمانی که تلویزیون روشن می شود – حداقل در تئوری امکان پذیر است. اما برای اینکه تمامی این موارد در بلند مدت محقق شود، مصرف کنندگان باید خواهان خانه های هوشمند باشند و برای آن هزینه کنند، احتمالا از طریق اشتراک.

بعضی از نتایج منتشر شده امیدوار کننده نمی باشند.

به گفته گارتنر، سه چهارم از پاسخ دهندگان گفته اند که ترجیح می دهند چراغ ها و ترموستات ها را به صورت دستی تنظیم نمایند تا آنکه آنها را توسط IoT تنظیم کنند، فقط یک چهارم از آنها به ایده انجام دادن اتوماتیک کارها و پیش بینی رفتارشان توسط دستگاه ها علاقه نشان داده اند. نتایج در خصوص انجام دستی فعالیت ها به جای فرامین صوتی توسط دستگاه های IoT نیز مشابه بوده است.

مطالب مشابه:  کارت‌های بانکی و هوشمند

حدود 18% از پاسخ دهندگان از این سیستم استفاده می کنند، ولی فقط 11% از سیستم نظارت خانگی استفاده کرده، که در آن اگر اتفاقی رخ دهد به ساکنین پیغام می دهد. حدود 9% از محصولات IoT برای خودکارسازی خانه و مصرف انرژی استفاده می کنند، مانند سیستم خودکار روشنایی، گرمایشی و دستگاه ها. تمامی این ارقام در آمریکا جایی که بیشتر این راهکارها در آن ایجاد شده است با اختلاف 5 و 6 % بالاتر می باشد.

اگر IoT خانگی مدت طولانی دوام آورد، تامین کنندگان دستگاه ها و برنامه ها به احتمال زیاد شروع به گرفتن هزینه اشتراک از مصرف کنندگان می کنند. Sabia می گوید امروزه این تنها راه آسان برای گرفتن هزینه از مصرف کنندگان می باشد. این کسب و کار تنها با دریافت هزینه دستگاه ها از مردم دوام نمی آورد.

گارتنر می گوید سیستم های امنیتی خانگی راهی برای گرفتن هزینه توسط IoT یافته اند، اما برای محصولات دیگر ممکن است این کار سخت تر باشد. برای مثال، در انگلستان حدود 58% از خانه هایی که بعضی از سیستم های خودکار را دارا می باشند این سرویس ها را به صورت رایگان دریافت می نمایند.

افزودن دیدگاه جدید

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X