تصمیم Mozilla برای جلوگیری از خبرهای جعلی

تصمیم Mozilla برای جلوگیری از خبرهای جعلی

افزودن دیدگاه جدید ارسـال دیدگاه های شما

اطلاعات غلط در اینترنت پدیده جدیدی نیستند، اما از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، بدون اهداف مشخص همیشه در صدر اخبار بوده است. امروزه بیشتر از هر زمان دیگری سایت ها و حساب های شبکه اجتماعی بیشتری وجود دارند که اخبار جعلی را منتشر می کنند. این می تواند فوق العاده سخت باشد که بگویم چه چیزی واقعی است و چه چیزی نیست. خوشبختانه بعضی از نام های بزرگ به مبارزه آمده اند تا حقیقت را حفظ کنند.

دیروز، Mozilla ایجاد Mozilla Information Trust Initiative را اعلام کرد. هدف آن: “مبارزه در برابر آلودگی اطلاعات و به اصطلاح” اخبار جعلی “آنلاین” به منظور بازگرداندن اعتماد عمومی و ایجاد اینترنت سالم تر اعلام شده است. چرا سازندگان یکی از محبوب ترین مرورگرهای وب جهان انتخاب کرده اند که درگیر شوند؟ طبق گفته Mozilla، ” گسترش نادرست اطلاعات تقریبا هر اصل […] دکترین ما را نقض می کند.”

در اعلامیه خود، Mozilla چندین راه را برای مبارزه با اخبار جعلی ارائه داده است. یکی از اولین گام ها، تحقیق در مورد مشکل اطلاعات آنلاین غلط است. این امر شامل جست و جو های عمیق در مورد اخبار جعلی مربوط به انتخابات سال گذشته و درک کامل آن و نحوه گسترش آن خواهد بود. پس از آن، کاربران می توانند در مورد مشکل تحقیق کرده و آموزش داده شوند تا فریب اخبار آنلاین غلط را نخورند.

برای اینکه این کار برای کاربران وب آسان تر باشد، Mozilla به راه هایی برای ارائه قابلیت های ضد اطلاعات غلط به راهکارهای موجود مانند Pocket (برنامه ای است که به شما اجازه می دهد یک لیست از مقالات را ذخیره نمایید تا بعدا بخوانید)، Firefox Focus (یک برنامه مرورگر شخصی خصوصی) و  Coral Project (که ابزارهایی را برای افزایش اعتماد عمومی به روزنامه نگاری فراهم می کند و آن را مناسب تر می کند) می اندیشد.

مطالب مشابه:  سوءاستفاده هکرها از همه گیری کرونا

سخنگوی Mozilla، Justin O’kelly، دو برنامه خاص “Coral” به نام های Talk و Ask را ذکر کرد که گفته می شود “فرصتی منحصر به فرد برای فکر کردن درباره گفتمان مدنی در رابطه با خبرهای گزارش شده” ارائه می دهد. Mozilla همچنین می خواهد راهکارهایی را برای خروج از شیوه های جدید برای مقابله با این مشکل پیدا کرده و به توسعه آنها کمک کند.

البته، به تنهایی مبارزه کردن با اخبار جعلی کار بسیار بزرگی است، به همین دلیل Mozilla به طور فعال با سازمان های رسانه ای ارتباط برقرار می کند. به گفته O’Kelly، این فشار شامل شرکت در نشست ها و کنفرانس های روزنامه نگاری و همچنین اجرای همایش ها می شود که تمرکز آن بر “کشف ابزاری است که می تواند به کاربران کمک کند اعتماد بیشتری را به اطلاعاتی که به صورت آنلاین با آن مواجه می شوند، ایجاد کنند.”

در نهایت، پیش قدم شدن Mozilla برای مبارزه با اخبار جعلی خیلی تعجب برانگیر نخواهد بود. Mozilla همیشه متمرکز بر اعتماد کاربران، حفظ حریم خصوصی، امنیت و همچنین ایجاد یک اینترنت باز و سالم بوده است. کمک به شهروندان برای مقابله با اطلاعات غلط، یک گسترش طبیعی از مأموریت آنها به شمار می رود.

افزودن دیدگاه جدید

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X