آلودگی دوربین های امنیتی توسط WannaCry

آلودگی دوربین های امنیتی توسط WannaCry

آلودگی دوربین های امنیتی توسط WannaCry

شما بارها و بارها این جمله را شنیده اید: سیستم های خود را به روز کنید تا آلوده شدن آنها را سخت تر و سخت تر کنید. کارشناسان امنیتی در اوایل امسال و پس از ارائه پچ توسط Microsoft برای حفره نفود منتشر شده توسط NSA به نام EternalBlue این موضوع را دوباره تاکید کردند. کسانی که به این هشدار توجه نکردند توسط باج افزار WannaCry مورد حمله قرار گرفتند.

حال پس از گذشت یک ماه از آلوده شدن کامپیوتر ها توسط WannaCry – و تقریبا سه ماه پس از ارائه پچ مروبطه توسط Microsoft – باج افزار کماکان سیستم ها را آلوده می کند. این اتفاق یک رویداد جدید در حوزه بدافزار ها نمی باشد. همیشه سیستم هایی وجود دارند که به روز نشده اند. آنها آسیب پذیر باقی می مانند و در نهایت آلوده می شوند.

در اوایل هفته گذشته، کارخانه مونتاژ هوندا به دلیل آلوده شدن سیستم های آن به بدافزار WannaCry تعطیل شد. و طبق گزارش ایستگاه رادیویی استرالیا به نام 3AW حدود 55 دوربین کنترل ترافیکی نیز توسط WannaCry آلوده شده است.

از آنجایی که WannaCry به تنهایی می تواند گسترش پیدا کند، اما این بار کمک نیز داشته است. بر اساس گزارش 3WA، یک تکنسین به طور ناخواسته تنها با اتصال یک درایو USB فعالیت های مخربی را آغاز کرده است. این درایو قبلا آلوده شده بود. وزارت دادگستری استرالیا می گوید که دوربین ها همچنان به کار خود ادامه می دهند و اطلاعات ضبط شده به خطر نیافتاده است. فقط راه اندازی مجدد غیرمنتظره اتفاق افتاده است.

مطالب مشابه:  کسب جایگاه ویژه Sectona در مدیریت دسترسی کاربران ممتاز در گارتنر

به اعتبار آن، اداره به سرعت به منظور کاهش تاثیرات ransomware مداخله کرد. در یک بیانیه آمده است: “یک پچ اعمال شده است که مانع از گسترش این ویروس می شود. اداره در حال برطرف کردن این ویروس از دوربین های آسیب دیده است.” انتظار می رود که تمام مکانهای آسیب دیده در عرض چند روز از ویروس پاک شوند.

افزودن دیدگاه جدید

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Main Menu x
X